3 februari 2011

lite kärlek, eller?





Idag på förmiddagen "försvann" Linnea en liten stund efter att hon frågat efter ett vitt papper.. Hon kom stolt tillbaka; "Mamma jag har gjort den lite saga"
Hon hade skrivit texten i mitten först, men kom sen på att hon missat att skriva lite och då först på höger sida och sen på vänster sida.
Ser ni vad hon skrivit? ( tips, hon skriver precis osm det låter och hon använder inte mellanrum emellan orden)
DÄVAÄNGÅN
FYRASMÅFLIKOR
JIKPÅPROMÄNAD
SÄNTRÄFADE
DÅMBUSÄNÅK
SÄN
ÅKTÄDÅMHÄM

(vänster sida)
MÄNINNANDEHÄNDE

(höger sida)
SÅJIKDÅMVILSÄ


Gulligt va!
Jag undrade lite försynt vad det var för "bollar" på flickorna.
( tänkte för mej själv, shit har hon ritat boppelisor??)
Hon upplyste men förvånat; men mamma det är ju puffärmar!!
Jag men det är ju klart att det är! Tokfia.


Teet jag visar idag är mitt absolut favorit te.
Jag fick det som gåva en gång och var förälskad direkt.
Tyvärr går det endast att köpa i Alingsås... typiskt
Men de kan skicka hem på posten:)
Som tur är så bor mickes moster utanför Skövde/Mariestad.
Så när svärisarna passerar Alingsås så är det alltid en stående order att svänga inom och köpa tee till mej.
Hi hi första gången de skulle köpa åt mej så hade jag gett dem adressen.
De matade in den på gps'en och körde. De stannade, titta i skyltfönstret och där stod FRISÖR, inte Tant Agusta som jag hade sagt.
De körde fram och tillbaka.... Tillslut gick svärmor in (himla tur det!)
De hade ett lager med te kvar och skulle fortsätta att ha teer till försäljning :)
Så nu är det en stående att köra förbi frissan och köpa tee på väg norrut. :)
Koppen är en gammal Arabia som jag fått av mormor. Älskar den verkligen.
Skulle vilja ha flera. Om ni springer på några så hojta till.



The Löve Test

Det finns vissa väl utprovade tester man kan göra för att testa om sin man hyser äkta känslor för en. Jag pratar om ett gammal knep som använts av kvinnor i årtionden. Eller, jag kanske tog i lite, men i allafall ganska länge. Resultatet är svart eller vitt. Bu eller bä. Hissa eller dissa. Ja, ni vet vad jag menar.

1. Förberedelser:

Skicka i väg gubben till mataffären för att handla

Be honom köpa smågodis till dig

Det är när han kommer hem igen som du får veta sanningen. Vågar du? Är han äkta eller är han en bluff?

2. Analysera resultatet

Har han lyckats köpa det smågodiset du gillar har han klarat att passera nålsögat. Enkelt test som talar sitt tydliga språk.


Nå, hur gick testet??



Så raskt vidare till dagens fråga...(känsliga läsare varnas)

I vårat hem kan det vara, periodvis torka på “gos” fronten. NI toppar och dalar som de flesta har antar jag.. Det är naturligtvis min ovilja (mannen lider inte av samma åkomma som jag *fniss*) som får det att rosta ihop av många olika anledningar. Man är trött för att man aldrig får sova, man tar hand om bråkiga barn hela dagarna, torka snor, sortera kallingar och sköter resten av hushållet. Ja, de flesta av er vet vad jag pratar om….

Men min fråga är: Vad gör era män för att uppvakta er till att komma i stämning. Eller att överhuvud taget börjar tänka i dom banorna?

Eller vad skulle ni önska att dom gjorde?

För mig är det det lilla som får mig att känna mig omtyckt, uppmärksammad och älskad. Tänk att få komma hem till en renskurad toalett ( Halleluja ), damsugna leksaksfria golv, ny bäddat i sängen( jaaa, jag har vissa krav på supersträckta underlakan, men de kan jag ju eftersträcka sen), en liten gullig lapp eller kanske gjort en trevlig middag med tända ljus…… Bara slippa peka med hela handen….

Tillägger med en gång att jag älskar min man över allt annat men ibland funderar jag om alla getter är hemma *fniss*

Så.. Vad säger ni??


Nu skall jag försöka ta mej samman, lite frustrerad för tillfället.

Ni vet det där dåliga samvetet som ligger och gnager... Man är inte på plats på jobbet och hjälper till och vet att det är mega kris där, dessutom älskar jag ju jobbet och har inte så lång tid kvar där. Man är trött och gnällig för att man själv och barnen är sjuka och tålamodet är som bortblåst = känner sig som värsta mamma. Barnen gnäller och bråkar och jag skäller. För trött för att vara den starka underbara stöttande fru man borde vara och gos ska vi inte ens tala om... Hemmet halkar efter... Ja ni fattar grejen va?


Nåväl, dags å elda, kaaanske får ihop till varmvatten så tjejerna kan bada ikväll om vi har tur, (himla tur, för veden är kass och briketterna har inte kommit)


Kramen


Inga kommentarer: