4 juli 2007

Sjösättning / tors




Denna vecka skulle Micke som sagt vara på Ringhals hela veckan.
I torsdags morse så var han tvungen å slänga sig i bilen å fara ner till Helsingborg.
Detta gjorde då att när han senare under eftermiddagen skulle upp till Ringals igen så fick jag å Linnéa möjlighet att följa med. Snabbt som sören packade vi och lastade in oss i bilen.
Kranen som skulle lyfta i båten skulle dyka upp mellan 18-18:30. Men.... det måste som bara den... Vi grubblar och beslutar oss för att skjuta upp sjösättningen till söndag. Olof (farfar) ringer för att boka om, precis då ser vi kranen komma körande. Vi kör! I med båten. Tur att jag följde med, annars hade det gått å ... pipsvängen... Men nu gick det bra.
Vi låter båten ligga kvar vid kajen. Såå mysigt.
Vi lämna Linnéa hos farmor och farfar. Jag å Micke beger oss till hans hotell. Tar oss ut på stan för å käka. Vi hamnar på Harrys. Det är gladjazz helg i Varberg. Mycket folk ute trots blåsigt väder.
Got mat och gott vin. TIllbakahotelle måste jag jobba lite och mailar iväg till jpbbet. Shit vad trött jag är. Micke har redan däckat i soffan. Somnar vid 01. tröööött

Fredag morgon tänkte vi ha en liten sovmorgon, men... 07:30 kör hotellet igång en betongborr på våningen ovanför... Så det blev ingen sovmorgon... Så klart.

Inga kommentarer: