23 maj 2009

tja...

.... vad har hänt.. .Ja det kan man undra...
Jag förstod inte heller vad som hände.
Men det hände ändå och först efteråt förstår man fastän man ändår inte fattar...
Jag har blivit utbränd.
Det är nu några veckor sedan som det upptäcktes.
Jag fattar inte hur det kunde blir så, men det är väl så det brukar vara.
Just nu så försöker jag ta dagen som den kommer, försöker att inte stressa upp mej (vilket inte är så lätt för jag blir just nu super stressad av minsta lilla grej), försöker att vara gladare och positivare, försöker att inte ha dåligt samvete över allt.
Ja, just nu är det mycket jag försöker. Och det går väl sisådär.
Men... nu vet ni iallafall.



För å vara lite positiv så fyller ju faktiskt Emma 1 år på tisdag.
Jag förstår inte vart året har tagit vägen. Lilla älsklingen blir en stor tjej. Hon går vilken dag som helst. Hon är en stark och modig tjej som utforskar allt. Jag känner igen så mycket ifrån mej själv... Men vi får väl se.
Nu skall här röjjas ( dvs jag!! Linnéa är hos mormor & morfar, Emma grejjar med sitt. Micke sover på soffan, han var på pappafest igår).
Ikväll kommer Linnéas bästa kompis Mira med familj och grilla med oss på nya stooora grillen. Imorgon ( kl 13 redan) kommer de närmaste ( 12 st) för å fira Emma.
Ni som vet hur här brukar se ut förstår att här är lite att göra..
Just nu känns det lugnt, men jag vet att om någon timme kommer jag vara jätte stressad och må dåligt för att jaginte hinner klart som jag tänkt och få ont i magen.. och bli irriterad och gnällig.
Så ni som kommer imorgon. Snälla säg inget om jag misat något... tack.


Kram

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hur kom du fram till att du var utbränd? Undrar själv nämligen om man inte är på väg mot det eller åtminstone en magkatarr... :/ Har så mkt att hantera och det kan inte vara hållbart i längden, något händer ju förr eller senare.

Jenny sa...

Se, jag är inte ens hövlig längre knappt... glömde ju givetvis säga att det är ju trist att du blivit utbränd, fick bara tunnelseende och ville veta hur du kom fram till det och tänkte inte på att du själv satt i den sitsen.