17 januari 2013

Snörvel

Oj vad tråkigt det är att vara förkyld. Inte nog med att det är sååå irriterande över att ha en typ täppt näsa och att behöva snyta sig hela tiden om man inte vill att den skall dripp droppa över allt....
När då skall gå och få feber oxå.... Inte hjälpte lumumban heller. Men gott var det iallafall.
Ytterligare en tråkig biverkning av förkylningen är smyckesvisningensom jag tvingades ställa in idag (igen). Det känns så hemskt och jag känner mej som en riktig svikare. Hade det varit bara snorande så hade jag kört på som vanligt, men när det kommer till feber så är jag allt lite klen. :S
Så idag sitter jag med super dåligt samvete och värdinnan är såklart besviken. Tradigt.
Det känns verkligen som att vi har haft vår beskärda del av sjukdomar nu. Emma skall typ skolas in igen efter att ha varit hemma några månader pga bakterier och Linnea har även hon hattat fram och tillbaka till skolan massor. Nä, nu vill vi ha fint väder så att vi kan vara ute massor och därmed hålla oss friska. Hör ni det alla bacille. Kom inte hit för då får ni på moppo!!

Nu skall det strax inmundigas en sen lunch. Det kan vara bra med lite energi för kroppen så den orka ta han om bacciluskerna sägs det.

Ha en go torsdag.


Inga kommentarer: