23 juli 2011

omvända planer, kanon bra just denna gången i alla fall


Som vanligt när man är gift med den mannen jag är gift med och speciellt denna sommar när han jobbar som han göra så blir alla försök till planer omkullkastade. Så igår bidde det inte alls en tur in till Varberg utan gubben min vart tvungen att jobba till 21.
Men som tur är så har man ju goa svärisa. Olof skulle ner till båten å greja så vi tjejer tog en tur till Kungsmässan. Lite rea fyndat blev det allt. När vi sen kom "hem" igen (klockan var då närmare 19) så tände vi grillen och började förbereda förrätten, dvs havskräftor.
Mumma så gottigt. Jag lärde mej tom att äta klorna, det har a aldrig vågar förr, men nu var det inte alls läskigt. När det var dags för grillat så anslöt Micke. Hela goa måltiden åt vi ute på trädäcket. Varmt å skönt var det och på kvällskvisten var det supermysigt att tända ljus.
Himla trevligt att de sov kvar med.



Idag har vi efter en stor frukost/brunch varit nere i hamnen och fiskat krabbor och haft krabbrace. Det är alltid lika kul! Minns att man som liten kunde spendera hur många timmar som helt med att fiska krabbor och småfiskar. Jag passade på att försöka ta några foton för att försöka förmedla den härliga känsla det finns i hamnen. Detta lugna mysiga ställe.

Nu hade jag tänkt sätta mej ute och sola och läsa lite men självklart kommer värsta skuren när jag precis fått på mej ett linne och lite solskydd. Typiskt. När väl solen kommer la tillbaka lite senare.

Undrar när min käre make kommer loss ifrån jobbet idag. Jag ser ju att det rör sig där borta på andra sidan buketen. Han och vi behöver lite tid tillsammans, både med barnen och lite egen vuxentid. Inte för att jag ser någon lösning på hur det skulle kunna gå till. Nåväl, det ör bara några veckor kvar på den värsta/jobbigaste fasen.


Ha en riktig go lördag ervyhopa.
Själv har jag nyssens tagit fram godisskålen och sen ikväll blir det tacos beställt av Linnea

Kramen

Inga kommentarer: